30 Disember, 2008

Suatu Pengorbanan - Demi Untuk Masa Depan Atlet Berbasikal, Cuma Inilah Yang Ada Dan Yang Termampu.


Van Persatuan Lumba Basikal Terengganu ini meletakkan beberapa basikal di bumbungnya dalam perjalanan menghala ke selatan tanahair. Perjalanan yang jauh kemungkinan basikal terjatuh dan membahayakan pengguna jalanraya. Gambar dirakam di Lebuh Raya Kuantan Segamat. Petikan dari:Berita Harian.

Van inilah yang banyak berjasa kepada Atlet-Atlet Berbasikal Negeri Terengganu dan telah banyak melahirkan bakat bakat yang telah mengharumkan nama negara seperti Azizulhasni Awang dan banyak pelumba pelumba lain.

Apa Kata Anda Pula..........?
Komen Dan Pendapat Anda Amat Dihargai.....!!!!!

11 ulasan:

Tya ilyana berkata...

malaysian goverment has to be more realistic about this ..its actually lelp the athletes to develop..bagi la estima sebijik..alphald ke kan...so selese and cpt perjalananye

Along Arman berkata...

ahaaa.. betul cakap tya tuh..
sepatutnya pihak yang sepatutnya menyediakan kemudahan yang lebih selesa untuk dorang..
lagipun dorang dah byk berjasa pada negara..

Tanpa Nama berkata...

bukan dah ada van baru ke?
apa apa pun. perjalanan masih jauh. sama sama lah kita tempuhi.

Unholy Alliance

Tanpa Nama berkata...

Hmmm...ada terbaca di Berita Harian tempoh hari tapi tak ingat lah pulak tarikhnya.

Pertama kali lihat dan baca timbul pulak perasaan marah kerana boleh mendatangkan bahaya kepada penguna jalan raya yang lain.

Bila difikir dan dihayati sedalam dalam nya betapa besarnya pengorbanan mereka demi untuk negara tanpa memikirkan keselamatan dan bahaya yang mengundang.

Apa2 pun saya tetap menyokong anda, sesungguhnya pengorbanan anda akan sentiasa di hargai.

Majulah Sukan Untuk Negara

Hamba Allah.

Tya ilyana berkata...

yeay majulah sukan untuk negara..negaraku apa sudah jadi..macam-macam tatkala ini
*sigh*

PLBD DUNGUN berkata...

Amboi...!!Tya estima,alphald tu mana lah kerajaan mampu...!!! Tapi kalau ada ok jugak kan.

Cuma sedikit keselesaan dan sedikit kebajikan itu sudah memadai bagi rider2 remaja.....!!!!!

PLBD DUNGUN berkata...

Yelah Along.... dapat sedikit keselesaan pun dah Alhamdulillah tapi kalau dapat lebih lagi bagus.

PLBD DUNGUN berkata...

Unholy Alliance....!! Perjalanan masih jauh dan penuh dengan ranjau dan duri serta segala penghalang akan mengoncangkan setiap urat nadi kita. Tabahkan hati... and let do it.

PLBD DUNGUN berkata...

Terima kasih Hamba Allah... Alhamdulillah..... Tahu tak apa...!!

razifembi berkata...

takpa kadang2 dengan van mcm tu lah sukan negara kita maju ...

terbayang dulu2 cikgu2 kita menghantar kita ke kejohanan sukan sana sini dengan kenderaan buruknya ...

" Pengalaman itu pahit tapi manis bila dikenang "

rgds,

razifembi, penang

PLBD DUNGUN berkata...

Betul juga pandangan anda tu zif.

Rider2 ni tak dek hal punya zif tapi penguna jalan raya yang hantar atikel ini ke Berita Harian pada 28/12/2008 - oleh KERATONGGEK-BHA 12734.

Masa tu dia orang bawa rider untuk satu pertandingan di Melaka.Bukan laju pun..bayangkan nak sampai Melaka pun lebih kurang 8-10 jam.