07 Ogos, 2008

PELUMBA BASIKAL AS MINTA MAAF

Azizulhasni Awang sebagai contoh dan idola anda

BEIJING - Salah seorang pelumba basikal Amerika Syarikat yang tiba bersama rakan-rakannya di Beijing dengan menggunakan topeng muka meminta maaf terhadap rakyat China kerana tidak menyedari ia menghina rakyat negara itu.
Pelumba trek, Bobby Lea berkata para pelumba telah menghantar surat ke Penganjur Sukan Beijing (BOCOG) untuk memastikan penggunaan topeng muka yang itu tidak bermaksud sebagai satu protes ataupun kenyataan negatif.
"Kita tidak sedar impak yang terhasil daripada penggunaan topeng muka itu. Dari sudut pandangan kami, ia hanyalah untuk menjaga kesihatan dan mengelakkan perkara buruk daripada berlaku. Namun secara realiti, ia dikatakan sebagai perbuatan yang menyakiti hati orang lain.
"Kita juga tidak bermaksud untuk hina BOCOG ataupun rakyat China," katanya.
Lea dan tiga lagi pelumba Sarah Hammer, Jennie Reed dan Michael Friedman, menggunakan topeng muka hitam yang menutupi hidung dan mulut selepas keluar dari kapal terbang.
- Reuters




P/S : SEBAGAI PERINGATAN KITA SEMUA JANGAN SESEKALI CUBA MENGHINA ATAU MENYAKITI ORANG LAIN WALAUPUN SEKADAR BERGURAU..........!!!!!!!!!!

Tiada ulasan: