31 Oktober, 2008

Beasley mahu bina legasi di Malaysia




Written by Administrator
Oct 30, 2008 at 02:10 PM

KUALA LUMPUR - Pengarah kejurulatihan berbasikal negara, John Beasley mahu meninggalkan legasi yang tidak akan dilupakan rakyat Malaysia apabila memegang jawatan itu untuk tempoh empat tahun akan datang.
Selain itu sebaik menjawat jawatan itu secara rasmi mulai 1 November ini nanti, tumpuan utamanya ialah untuk memberi lebih penekanan
kepada sains sukan dalam setiap program latihan yang diaturnya.
Itu antara yang menarik perhatian Majlis Sukan Negara (MSN) dalam pertemuan dengan beliau di Bukit Jalil, semalam.
Pengarah Cawangan Elit MSN, Ariffin Ghani berkata, pihaknya berpuas hati dengan pendekatan saintifik yang akan digunakan Beasley dalam program latihannya.
"Apa yang dapat saya katakan, program latihannya cukup komprehensif (menyeluruh). Bukan sahaja untuk melahirkan pelumba yang baik juga jurulatih tempatan yang baik.
"Ini yang menyebabkan kita begitu tertarik dengan John. Malah keazamannya hendak meninggalkan legasi di Malaysia sesuatu yang cukup MSN hormati dan hargai," kata Ariffin.
Sehubungan itu, Beasley akan diberi kuasa memantau keseluruhan program pembangunan berbasikal di negara ini.
Mengenai program untuk lebuh raya, Ariffin berkata, Beasley akan mengadakan perbincangan dengan jurulatih tempatan, Jamaluddin Omar bagi memperincikan lagi program latihan yang mahu dilaksanakannya.
Manakala program untuk trek, beliau akan bertanggungjawab sepenuhnya dengan fokus awal adalah kepada melahirkan pelumba pecut yang boleh menyumbang pingat pada Sukan Asia dan Sukan Komanwel 2010.
"John juga gembira dengan gaji yang ditawarkan MSN dan kita akan adakah majlis menandatangani kontrak tidak lama lagi," jelas Ariffin.


Sumber :- MNCF

6 ulasan:

Tyazizul berkata...

asal gmba yg atas tu kecik sgtt...x leh perbesaqkan sikit ka?hahah kurang jelas..ambek laa abg jimie ....lg satu otw...skrg tgh sakit gigi..

East Coast Cycling Team berkata...

Ten Q Tya...!!Tak pandai nak besarkan macam mana,dah buat tapi gambarnya pecah...Sedang cari guru macam mana nak buat gambar tu dapat diperbesarkan.....!!
Alah...kesian sakit gigi pulak.. nak kena gi cabut lah tu..!

Tanpa Nama berkata...

ala ye ke?nnti cikgu bg html...abg jimie post kat situ ek..jap2..nak tgk bolaaa sat :P

East Coast Cycling Team berkata...

Menda apa tu html tu..!! Yes yes yes Chelsea menang....!!!!Minta mintak Liverpool kalah dengan Tottenham.

Tyazizul berkata...

yeahhh....so happpyyyyyyyyy!!!chelseaaa...!!liverpool kalah ngan pasukan bawahan.......huhu..so happyy

East Coast Cycling Team berkata...

Me....to ha.ha.ha.